Helin haastattelu: Mimmit koodaa – usko itseesi!

28.5.2020

Helin haastattelu: Mimmit koodaa – usko itseesi!

“Ikuinen optimisti – alkuvaikeuksien kautta unelmiensa huipulle

Heli Helskyaho on toiminut Miracle Finland Oy:n toimitusjohtajana jo vuosikymmenen ajan. Sitä ennen hän on ollut Kantamestarit Oy:n toimitusjohtajana, Oraclella konsulttina ja erilaisissa yrityksissä IT-asiantuntijana. Heli on valmistunut Helsingin yliopistosta tietojenkäsittelytieteen maisteriksi. Tällä hetkellä hän kirjoittaa väitöskirjaa koneoppimiseen, dataan, tiedon tallentamiseen ja tiedon laatuun liittyen – tiedon laatu on oikeanlaisten ja järkevien päätösten taustalla, ja siten avainasemassa. Väitöskirjan kirjoittaminen on Helin mielestä todella kiva, tavoitteellinen ja motivoiva projekti työn ohella. Lisäksi Heli kiertää erilaisissa seminaareissa puhumassa.

Heli on yllättänyt alavalinnallaan kaikki muut paitsi lähipiirinsä. Hänen sijaistaessaan entisessä koulussaan hänen entiset opettajansa kysyivät häneltä, tuliko hänestä lopulta lääkäri vai lakimies. ATK-opettaja ei meinannut uskoa korviaan kuullessaan Helin päätyneen IT-alalle – se oli viimeinen vaihtoehto, jota hän olisi tullut ajatelleeksi. …”

Lue koko juttu täältä.